پردیس شهید باهنر شهرکرد

آیین استقبال از دانشجویان جدیدالورود

پذیرش 170 دانشجو در دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری

دکتر مسعود رحیمی ششم مهرماه در آیین استقبال از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان، گفت: امسال 170 دانشجوی پسر در پردیس برادران  دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری پذیرفته شده اند.

وی خاطرنشان کرد: هماکنون 900 دانشجو در هشت رشته در دانشگاه فرهنگیان استان تحصیل می کنند و پذیرفته شدگان پس از هشت نیم سال تحصیلی در آموزش و پرورش به عنوان دبیر مشغول به‎کار خواهند شد.

دکتر رحیمی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه ماموریتگرا است، گفت: دانشگاه فرهنگیان بر خلاف دیگر دانشگاههای کشور بر اساس نیاز آموزش و پروش دانشجو جذب میکند.

رییس دانشگاه فرهنگیان استان تربیت معلم های فرهیخته را رسالت اصلی دانشگاه فرهنگیان دانست و اظهار کرد: تربیت معلم، شاه بیت تعلیم و تربیت کشور است.

وی افزود: اگر آموزه ها و باورهای دینی و اعتقادی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان افزایش داده شود، سطح علمی و فرهنگی جامعه اسلامی نیز ارتقاء پیدا خواهد کرد.

در این مراسم دانشجویان جدیدالورود دانشگاه فرهنگیان سوگند نامه خود را به طور دسته جمعی قرائت کردند .

حجت الاسلام محمدعلی نکونام روز دوشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان افزود: در برخی فضاهای آموزشی تعلیم و تربیت به انسان های سپرده شده که از نظر علمی در سطح نامناسبی قرار دارند.

وی با تبیین نقش و جایگاه معلمان در تربیت صحیح دانش آموزان، گفت: تربیت صحیح دانش آموزان در فضای آموزشی در گرو آمادگی و مهیا بودن معلمان است.
حجت‎الاسلام نکونام اظهار کرد: در برخی فضاهای مدارس و دانشگاه‎ها خلاء معلمان و مدرسان مجرب، کار آزموده، توانمند از نظر علمی و مهارتی محسوس و مشهود است.
بهروز امیدی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری نیز در این آیین مشکلات تامین معیشت را از مهمترین دلایل بی انگیزگی معلمان دانست.

در آیین آغازین سال تحصیلی جدید وجشن ورودی های دانشجو معلمان، از جمعی از دانشجویان برتر دانشگاه فرهنگیان استان که در مسابقات کشوری در رشته های فرهنگی، ورزشی و علمی رتبه های برتر را کسب کرده اند، تجلیل شد. 

 

 

 


نظرات کاربران