اختصاص وام بنیاد علوی به دانشجویان از طریق صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
با عنایت و لطف پروردگار و پیگیری های معاونت دانشجویی دانشگاه فرهنگیان و تفاهم با صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مقرر شده است تسهیلاتی در قالب وام (بنیاد علوی) به دانشجویان پرداخت شود.
دانشجویان در صورت واجد شرایط بودن دریافت وام، برای ثبت نام به سایت پردیس مراجعه و فرمهای مربوطه را دریافت نمایند و تا تاریخ سه شنبه 07/02/95 مدارک مورد نیاز را به کارشناس امور دانشجویی تحویل دهند.
الف) شرایط و مدارک وام گیرنده:
- وام بنیاد علوی به دانشجویان دولتی تعلق می گیرد.
- ارائه شماره حساب دانشجو معلم از بانک تجارت الزامی است.
- تصویر کارت ملی متقاضی
- تصویر صفحات اول و دوم شناسنامه دانشجو (در صورت تأهل تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه همسر هم الزامی است.)
- تصویر کارت دانشجویی و کارنامه ترم قبل دانشجو
- دارا بودن معدل بالای 14 الزامی است.
- تکمیل فرم درخواست وام بنیاد علوی(فرم پیوست است.)
- ارائه گواهی کسر از حقوق از ضامن کارمند رسمی یا پیمانی دستگاه های دولتی خطاب به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری که در آن نشانی پستی، تلفن ثابت و همراه و نشانی الکترنیکی ضامن قید شده باشد.
- مبلغ ضمانت وام در نامه کسر از حقوق برای دانشجویان کارشناسی 65,000,000 ریال (مجموع 8 نیمسال تحصیلی) و برای دانشجویان کارشناسی ارشد 35,000,000 ریال (مجموع 5 نیمسال تحصیلی)
ب) مبلغ و زمان استفاده از وام و بازپرداخت آن:
- حداکثر مبلغ وام برای دانشجویان مجرد در هر نیمسال تحصیلی: 600 هزار تومان
- حداکثر مبلغ وام برای دانشجویان متأهل در هر نیمسال تحصیلی: 800 هزار تومان
- وام برای دانشجویان برای هر نیمسال تحصیلی به صورت جداگانه واریز می شود.
- بازپرداخت وام، پس از فارغ التحصیلی و بر اساس اقساط 20ماهه است.
ج) اولویت های دریافت وام:
- همسر و فرزند شهید
- جانبازان بالای 50درصد
- همسر و فرزندان جانبازان بالای 50درصد
- همسر و فرزند آزاده
- رزمنده حداقل 6 ماه حضور در جبهه
- نفرات اول مسابقات قرآنی کشوری
- نفرات اول المپیاد ورزشی کشوری
- نفرات اول تا سوم دانشجوی نمونه کشوری
د) روند اجرایی دریافت وام:
- دریافت و تکمیل فرم وام(بنیاد علوی) (فرم به پیوست می باشد.)
- ثبت صحیح مشخصات فردی، تحصیلی و ...
- افتتاح حساب در یکی از شعب بانک تجارت
- ثبت صحیح شماره حساب با ذکر دقیق نام شعبه و کد شعبه در فرم ضروری است(مسئولیت اشتباه به عهده دانشجو است).
- پس از تکمیل مدارک و ارائه به پردیس، کارشناس مورد نظر مدارک را بررسی و در اسرع وقت به مدیریت استانی تحویل داده تا در سایت صندوق رفاه وزارت علوم، بارگذاری شود.
- پس از ثبت اطلاعات در سایت (از سوی مدیریت استان)، سازمان مرکزی (معاونت دانشجویی)بر اساس اولویت ها و با توجه به میزان اعتبار، درخواست های مورد پذیرش را تأیید می نماید تا پرداخت وام انجام گیرد.
فرم ضامن (کسر از حقوق)